Vidunderlige Virvar

I august vil jeg…

3. august 2016, by Line4 comments[zilla_likes]

Som jeg skrev i min månedlige opdatering på livet som udenlandsdansker (læs indlægget her), så fløj juli fuldstændigt forbi, og inden jeg nåede at opfatte det, var måneden slut. Nu er vi allerede godt i gang med august måned, og jeg er vild med det. Jeg ved faktisk ikke hvorfor, men august er en af mine absolutte favorit-måneder! Og denne her ser bestemt heller ikke ud til at blive en ringe af slagsen 🙂

I forhold til min liste over ting, som jeg ville bruge juli måned på, så er jeg ikke heeelt imponeret over min egen formåen med at få krydset ting af på listen. Jeg havde ti ting på min liste (som I kan finde her), og status over hvor godt det er gået med at få gjort noget ved dem, ser sådan her ud:

Gået godt: 5, Gået dårligt: 3, Både og: 2

Når jeg tænker over, at juli på mange måder var præget af gæster, feriestemning og et afbræk fra hverdagens trummerum, så er det ikke så skidt endda, at jeg kun nåede 50 % af tingene. Det gik ikke så godt med at rationere bland-selv-slikket, få læst i min bog og tage til flere samtaler angående frivillige jobs. Jeg havde nogle telefoninterviews, som er gået godt, og jeg lader til at have to frivillige stillinger på hånden (det er ikke helt bekræftet endnu), men jeg fik ikke fulgt op på de to hængepartier, som jeg havde. Den ene gør jeg noget ved her i august!

WhatIWantToDo_August

I august vil jeg…

… Igen, igen og atter igen forsøge at få lidt styr på aftensmåltiderne ved at planlægge lidt forud. Jeg har endda købt en lille magnettavle med ugens dage til selvsamme formål, og jeg har allerede planlagt fra i går (tirsdag) til og med fredag. Så der er bedring på den front.

… Træne endnu mere. Lige nu er jeg topmotiveret i forhold til motion. I eftermiddag tager jeg ned og træner for tredje dag i træk. I går prøvede jeg for første gang holdtræning herovre, og det var en rigtig positiv oplevelse. Så jeg vil kombinere mit personlige træningsprogram med holdtræning. Og så vil jeg få trænet så meget som muligt de næste par uger.

… Fejre to års bryllupsdag. Det er så vildt, at det er to år siden manden og jeg inviterede til kærlighedsfest. Vi tager på en lækker restaurant i dagens anledning.

… Beslutte mig for en kjole til månedens bryllup. Jeg har bestilt tre (meget forskellige) kjoler, og jeg må kun beholde én! Det bliver sikkert dødsvært at vælge og ikke mindst at sende de to andre retur, men jeg håber på at gro en rygrad inden da.

… Rejse til Danmark. Shit, hvor jeg glæder mig til en uges tid i det ganske, danske land. Jeg glæder mig sådan til at kramme alle dem, jeg holder af! Den står på bryllup, familiebesøg, venindetid, bland-selv-slik (det findes simpelthen ikke i ordentlig kvalitet herovre), min savnede Rema1000, rugbrød, Faxe Kondi Free og alle de andre ting og sager, som ikke kan opstøves i San Francisco.

… Have fikset mit hår. Om det bliver mens vi er i Danmark eller herovre ved jeg ikke helt endnu. Jeg er ikke så tryg ved at gå ind i en helt fremmed frisørsalon og forsøge at forklare dem, hvordan jeg bedst kan lide mine lyse reflekser, og hvordan jeg gerne vil klippes. Aner simpelthen ikke, hvordan jeg skal udvælge en frisør herovre, men det kunne på den anden side også være lidt sjovt at prøve.

… Planlægge det sidste af vores ferie. Vi kommer tilbage til San Francisco en fredag, og så tøffer vi på kør-selv-ferie om søndagen. Vi skal til Lake Tahoe og bagefter sydpå af Highway 1. Vi regner med at slutte af i Santa Barbara.

… Skråle og flette fingre sammen med min mand, når vi skal til Coldplay-koncert. Vi snupper en aften på Levi’s Stadium, som er bandets sidste koncert på denne turné.

… Læse videre i “Alt det lys vi ikke ser”. Jeg nåede kun 30 sider i sidste måned, så jeg er ca. 100 sider inde i historien. Den er brandgod og fængende, så den skal jeg have prioriteret! Eventuelt mens jeg nyder solen og naturen ved Lake Tahoe 😉

… Være mere “modig”. Det er et vidt begreb, og jeg er faktisk allerede langt mere modig, end jeg var for nogle år siden. For mig dækker det over både stort og småt – lige fra ind i mellem at vælge den farverige nederdel fremfor sorte jeans og grå t-shirt til at turde kaste sig ud i nye projekter, afprøve nye madopskrifter, snakke endnu mere amerikansk på trods af sprogbarrieren, kaste mig ud i nye træningsøvelser eller fitnesshold, afsøge nye områder af San Francisco, osv. Det kan være bittesmå detaljer i hverdagen, hvor jeg vil være mere bevidst om at være modig og knap så bekymret.

Har I dejlige planer på tegnbrættet for august?

RELATED POSTS

Juleglimt
31. december 2019
I oktober vil jeg…
21. september 2019
Sommerglimt
31. august 2019
Pakkeliste til sommerferie
22. juli 2019
Filed under: Personligt, San Francisco

Comments

  1. Lisbeth says

    4. august 2016 at 6:04 am

    Åh, hvor det dog lyder som en dejlig måned! Flere af de enkelte punkter ville jo være nok i sig selv til at gøre en måned fantastisk. Især brylluppet – sådan en kærlighedsfejring er bare evigt smuk, og med augusts charme bliver det garanteret fantastisk. Jeg glæder mig til at se kjolevalget 😀

    August bliver nu heller ikke dårlig her med stor fødselsdagsfejring, solskinsferie og zen weekendtur med veninderne. Ah! 🙂

    Kram
    // http://www.moonlitmadness.dk

    Besvar
    • Line says

      8. august 2016 at 7:31 pm

      Ja, august skal nok blive et hit. Jeg har kun været gæst til et enkelt bryllup for omkring ni år siden, så jeg glæder mig til at opleve et bryllup som gæst 🙂 Kjolen er måske på plads, jeg er stadig i overvejelsesfasen.

      Din august lyder skøn! Og tillykke med fødselsdagen 🙂

      /Line

      Besvar
  2. Pernille Vergmann says

    4. august 2016 at 10:33 am

    Hvis det nu bliver nødvendigt at prioritere, så skal du absolut læse ‘Alt det lys vi ikke ser’ færdig – det er en fantastisk bog! Og nyde alt det andet – koncert og DK-besøg 🙂 Fin plan for august! Min er: arbejde…..meget 🙂 Ha’ det dejligt og hils min søde nevø!
    Kh Pernille

    Besvar
    • Line says

      8. august 2016 at 7:33 pm

      Jeg er også allerede vild med bogen, selvom jeg sjældent får afsat tid til at læse den. Mon ikke der bliver tid med Lake Tahoe som udsigt og ellers på de lange køreture – det tænker jeg 🙂 Fik den som gave af Odense Studentereksamen, så jeg havde lidt underholdning til flyveturen og livet herovre. Skøn gave!
      Arbejde har også sin charme. hvert fald arbejder man jo for at kunne holde fri på andre tidspunkter 🙂 Men jeg håber ikke, at bunkerne hober sig alt for gevaldigt op på dit skrivebord.
      Jeg har hilst, og jeg skulle hilse rigtig mange gang igen fra din søde nevø!
      Kh. Line

      Besvar

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Arkiver

  • december 2019
  • september 2019
  • august 2019
  • juli 2019
  • januar 2019
  • december 2018
  • oktober 2018
  • maj 2018
  • april 2018
  • marts 2018
  • februar 2018
  • januar 2018
  • december 2017
  • november 2017
  • september 2017
  • august 2017
  • juli 2017
  • juni 2017
  • maj 2017
  • april 2017
  • marts 2017
  • februar 2017
  • januar 2017
  • december 2016
  • november 2016
  • oktober 2016
  • september 2016
  • august 2016
  • juli 2016
  • juni 2016
  • maj 2016
  • april 2016

Kategorier

  • Baby
  • Blogging
  • Bolig
  • DIY
  • eBay
  • Følg bloggen
  • Job
  • Jul
  • Lørdagens links
  • Mad
  • Mode
  • Personligt
  • Rejser
  • San Francisco
  • Skønhed
  • Telefonglimt
  • Træning
  • Uncategorized
  • Video
  • Wishlist

En del af:

Back to top